Sila médií je tak obrovská, že jej dosah priam určuje nielen mienku, ale tiež celé smerovanie spoločnosti. Mať dobré vzťahy s médiami a získať mediálny priestor je snom každej firmy. Media relations t.j. vzťah s médiami si nepredstavujte len vo forme tlačovej konferencie alebo krátkeho úryvku v novinách. Nenútená a vhodne zakomponovaná reklama v médiách prinesie viac ako tisíce vložené do reklamnej kampane.
Aká je presná definícia media relations
Media relations je anglický výraz, ktorý v slovenčine označuje vzťah s médiami. Media relations je súčasťou PR čiže vzťahu s verejnosťou. A práve mienku verejnosti a jej smerovanie dokážu silno ovplyvniť médiá. Na to, čo média zverejnia a akou formou informácie podajú máte len malý dosah. Preto je veľmi dôležité, aby každá spoločnosť udržiavala s médiami dobré vzťahy. Je zrejmé, že vy ako spoločnosť vždy budete ťahať za kratší koniec, ale dokážete ovplyvniť to, ako dlho a silno za ten koniec ťahať budete.
Ako funguje media relations
Bolo by krásne a jednoduché, keby media relations fungoval tak, že pozvete novinára na obed a on napíšte super článok o vašom produkte alebo dokonca natočí reportáž. Budovanie vzťahu s médiami je dlhodobý proces. Médiám musíte byť schopní dodať pridanú hodnotu, byť niečím odlišní a získať si dôveru. Zaujímavá téma, nový neopozeraný produkt alebo netradičná služba sú to, čo média zaujíma. K týmto faktorom si pridajte váš vzťah s médiami a skončíte ako víťaz resp. ste na dobrej ceste k plnému využitiu media relations.
Užitočné spojenie pre obe strany
Ako dosiahnuť, aby média o vás hovorili a boli s vami v kontakte? Bez profesionálov len ťažko zvládnete nájsť tú správnu cestu a jazyk s médiami. Odborníci zo sektora media relations dokážu média zaujať a ich pozornosť udržať. Napríklad netradičnou poznávacou cestou spojenou s predstavením vašej kampane. Keď zaujmete, môžete sa dopracovať k veľkému priestoru v mediálnom svete. Bude sa o vás písať, môžete dodávať do novín tlačové správy, komentovať dianie vo vašom obore, organizovať konferencie a eventy, na ktoré média radi prídu.
Na čo si pri media relations dávať pozor
Získanie dôvery médií je dlhodobý proces. Stratiť ich dôveru môžete zo dňa na deň. Dávajte si pozor na to, aby ste médiám vždy poskytovali pravdivé a relevantné informácie. Dodržujte kódexy a štýl komunikácie. Pracujte na tom, aby ste vo vašom odbore boli expertmi a neustále prinášali niečo nové, o čom sa oplatí písať a čo sa oplatí prezentovať.