Home svet v roku 2020 Nastupujete do novej práce? Týmto chybám sa vyhnite!

Nastupujete do novej práce? Týmto chybám sa vyhnite!

Každý, kto nastupuje do nového zamestnania, chce zapôsobiť čo najlepšie. Na šéfa, nových kolegov, či prípadných klientov. No mnohí noví zamestnanci sa dopúšťajú klasických chýb, ktoré ich úspech v novej práci môžu spomaliť. Akým chybám by ste sa preto mali vyhnúť, ak nastupujete na nové pracovné miesto?

  1. Pýtate sa priveľa alebo naopak, primálo

Je jasné, že v novej práci je vám veľa vecí nejasných. A preto sa potrebujete pýtať. No ako sa vraví, všetkého veľa škodí. Najmä ak sa budete dookola pýtať na to isté. Preto v začiatkoch na novom mieste noste so sebou poznámkový blok. Všetky dôležité informácie a odpovede na vaše otázky si zapisujte. Vyhnete sa tak opakovaniu rovnakých otázok a nebudete pôsobiť ako osoba, ktorá si nedokáže nič zapamätať. Chybou je ale pýtať sa aj veľmi málo. Môže to vzbudiť dojem, že vás nové miesto nezaujíma a nechcete sa učiť. Takže – zlatá stredná cesta. Dávajte relevantné otázky a odpovede si pamätajte!

  1. Ste pasívny

Ako nový zamestnanec by ste mali ukázať snahu. A spraviť všetko, čo vám nadriadený povie. Aj keď je to nad rámec vašich povinností. Samozrejme, hneď na začiatku si ujasnite, kto je oprávnený vám pracovné úlohy prideľovať. Niektorí starí zamestnanci majú totiž tendenciu nováčikov zneužívať a nechať ich robiť prácu aj za seba. Prijímajte teda pracovné príkazy len od priamych nadriadených.

  1. Správate sa neprofesionálne

Napríklad tak, že hneď v prvý týždeň na novom mieste poviete o sebe všetko a každému! Že máte novú známosť, že máte zdravotné problémy alebo že ste si práve vzali pôžičku… Jednoducho informácie, ktoré nepatria na pracovisko, ale skôr ku káve s priateľkou! Správajte sa teda profesionálne a nedávajte novým kolegom dôvod na to, aby o vás šírili reči.

  1. Myslíte si, že viete všetko najlepšie

Možno máte vyššie vzdelanie, ako vaši noví kolegovia. No nemyslite si, že hneď, ako prídete na nové miesto, viete všetko najlepšie. Starí zamestnanci totiž dokonale poznajú fungovanie práve tejto konkrétnej organizácie. Nechajte sa preto poučiť. Môže to byť pre vás len prínosom.

  1. Nesprávate sa ku každému rovnako

Máte tendenciu vážiť si viac vysokopostavených zamestnancov a bežných pracovníkov si skôr nevšímate? Veľká chyba! Nikdy neviete, kto vám môže byť na novom mieste nápomocný a koho nakoniec budete potrebovať. Správajte sa teda ku všetkým rovnako a s úctou. Nezáleží na tom, či sú to vedúci zamestnanci alebo upratovací personál. Ak už nič iné, ukážete novým kolegom, že máte úctu voči ľuďom a nie ste povýšenecký! To, že pozdraviť každého je nutnosťou, vám iste nemusíme pripomínať.

Nástup do nového zamestnania je bezpochyby psychicky náročný. No ak sa vyššie vymenovaným chybám vyhnete, môžete predísť mnohým nepríjemnostiam. A iste sa ukážete v lepšom svetle.

 

 

 

Must Read

Toto sú 3 najlepšie odolné pneumatiky pre úžitkové vozidlá

Kľúčovou zložkou výkonného SUV, ktorý vám môže pomôcť pri navigácii cez najmokrejšie dažďové pralesy po najrušnejšie cesty, je sada pneumatík špecifických pre SUV. Čokoľvek...

Ako si vybrať vhodný matrac pre vašu posteľ

Poskytuje vám váš matrac potrebnú podporu? Podporný matrac je dôležitý nielen pre pohodlný nočný spánok, ale môže mať vplyv aj na vaše zdravie. Ak...

Elektrické dopravné prostriedky sú priekopníkom v dnešnej doprave

Elektrické kolobežky a bicykle už dávno nie sú len pre deti a seniorov. V dnešnej dobe sú plnohodnotnou súčasťou dopravy najmä v mestách, kde vďaka nim ušetríte...

AKÉ VÝHODY VÁM PRINÁŠA POUŽÍVANIE BIDETU?

Kedy a v akých situáciách toto zariadenie oceníte? Odhalíme vám, aké sú hlavné prednosti bidetu, prečo by ste o ňom mali vedieť viac a na čo by...

Výhody plastových okien, o ktorých musíte vedieť

Okná a dvere sú dôležitým prvkom každej jednej stavby, bez ktorej by nedokázali dobre plniť úlohu. Preto sa otázkou ich kúpi raz za čas zaoberá...